עוד תוצאות

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post
page
asakim
Filter by Categories
זירת המומחים
חוק ומשפט
מידע ומאמרים
ניקיון
עסקים מקומיים
פרסום עסקים
קהילה

בקשה לצו קיום צוואה

צוות האתר

אנשים שזה עתה קמו משבעה ונמצאים בתקופת אבל על אדם קרוב ואהוב שהלך לעולמו נדרשים לטפל גם בכל מיני נושאים בירוקרטיים שקשורים לפטירה ואין מהם מנוסה. אחד מהם הוא הגשת בקשה לצו קיום צוואה שהמשמעות שלו היא חשיפת הצוואה של המנוח ומילוי אחר ההנחיות שמופיעות בה בנוגע לחלוקת העיזבון שלו – כספים, נכסים ורכוש שהצטברו לו לאורך השנים. מדובר בהליך משפטי לכל דבר ועניין והמדינה עוקבת בקפדנות אחר בקשות אלה על מנת לוודא שהן מוגשות ומבוצעות על ידי מי שאמור להגיש אותן. צוואה היא מסמך משפטי מחייב ולא בנקל אפשר יהיה לערער עליה.

המשמעות של הגשת בקשה לצו קיום צוואה

אחרי שאדם הולך לעולמו צריך לחלק את הרכוש והכספים שנותרו על שמו. יש מי שיערוך צוואה עוד בחייו וקרובי המשפחה שלו יצטרכו להגיש בקשה לצו קיום צוואה על מנת לחשוף את הצוואה ולפעול על פיה. רשם הצוואות יבדוק את הבקשה ויבחן לעומק מי הגיש אותה כדי לוודא שאלה היורשים העתידיים ולא מי שמנסה לשים את ידיו על עיזבון לא לו. בנוסף על פי תקנות המדינה יפורסם ברבים דבר פטירתו של אותו אדם והציבור יוזמן להגיש התנגדויות לקיום הצוואה. בהנחה שאף אחד לא יתנגד – הטיפול בקיום הצוואה יעבור לעורכי הדין של היורשים ותתבצע חלוקת העיזבון.

החשיבות שניתנת לצוואה

חשוב מאד לדעת שברובם המוחלט של המקרים תוכן הצוואה יכובד כלשונו ואין זה פשוט לערער על צוואה או להתנגד לה. בקשה לצו קיום צוואה היא פעולה פרוצדורלית שצריך לבצע לאחר שהונפקה תעודת הפטירה של המנוח ובדרך כלל היא תתבצע אחרי תקופת האבל הראשונית. למרות הקושי לעסוק בענייני היומיום כאשר המוות טרי חשוב מאד לעשות את זה ולא בכדי אנשים רבים בוחרים להיות מיוצגים על ידי עורך דין שיעשה את זה עבורם.

עורך הדין יוסי ברקוביץ עוסק במגוון נושאים משפטיים מדיני המשפחה כמו עריכת צוואות, ליווי לקוחות בעת חלוקת ירושה, התנגדות לצוואה ועריכת ייפוי כוח מתמשך. צלצלו 077-5563945

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בווטסאפ
שיתוף בטלגרם
אימייל

עשוי גם לעניין אותך

דילוג לתוכן