עוד תוצאות

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post
page
asakim
Filter by Categories
זירת המומחים
חוק ומשפט
מידע ומאמרים
ניקיון
עסקים מקומיים
פרסום עסקים
קהילה

החשיבות בניסוח הסכמי הלוואה בין בני משפחה

צוות האתר

משפחות מגיעות בצורות ובהרכבים שונים ומגוונים וכך, טיב היחסים בין בני המשפחה יכול להיות מגוון באותה המידה. הורים לילדים שמתחתנים או רוכשים בית חדש, אחים שהסתבכו בחובות ומעוניינים ללוות מבני המשפחה שלהם ועוד מקרים בהם מעורב סכום כסף רציני, יכולים להיות מלווים בציפייה להחזר כספי של חלק או כל הסכום, או להגיע בתוספת סייגים. במקרים כאלו, רצוי להיעזר במושכות החוק על מנת שלהסכם כזה גם יהיה תוקף חוקי ומריבות וסכסוכים בנושא יוכלו להימנע. ניסוח הסכם הלוואה בין שני צדדים במשפחה, על ידי עורך דין לענייני משפחה, יכול להיות פתרון יצירתי. מדובר בחוזה לכל דבר, אשר נערך בדיוק על פי התנאים הרצויים להלוואה מצד המלווה וגם משרת את האינטרס של הלווה, מהסיבה הפשוטה שהוא יזכה לקבל את סכום הכסף בו הוא חפץ, עם התחייבות חוקית מצידו להחזיר אותו.

הסכמי הלוואות במקרקעין

הסכמים כאלה הם נפוצים בנושאים של מקרקעין בתוך המשפחה וחוסך שאלות רבות כמו מי מקבל את הבית שקנו ההורים של אחד מבני הזוג במידה והם מתגרשים, למשל. גם במקרים של פטירת קרוב משפחה בעל נכסים, הסכמי הלוואה הם חשובים, לדוגמא במקרה של ויתורים כלכליים בין אחים או העברת דירה במתנה, תוך שילוב של תנאים מסוימים בעסקה. העברת דירה ללא תמורה בין קרובי משפחה היא עניין שגרתי, מדובר בתוצאה שמיטיבה עם כל המעורבים בכך שהיא כוללת פטורים והנחות במיסי רכישה ומס שבח, וכמובן מזכה את אחד הצדדים בנכס. עם זאת, מפאת הערך הכלכלי הגבוה המעורב בעסקה, כדי למנוע סכסוכים וריבים בין בני המשפחה, תמיד מומלץ להיעזר בעורך דין ולנסח מסמך משפטי מחייב בעל תנאים המקובלים על כל הצדדים המעורבים.

עבדו עם עורך דין שמבין אתכם

אל תשאירו את הכסף שלכם בידי הגורל – זה לא משנה כמה היחסים שלכם קרובים, וכמה אתם אוהבים, תמיד עדיף לתת תוקף משפטי להלוואות של סכומי כסף גדולים ונכסי נדל״ן, גם אם מדובר בחלק מהמשפחה שלכם. אנו מבינים את הקושי, הליכים משפטיים יכולים להיות מרתיעים, שכן, מדובר בתהליך ארוך, יקר ובעיקר מורכב וגוזל אנרגיה. מסיבה זו, במשרד עורכי הדין מיה סגל ויסהוז החליטו לשים דגש על הקשבה והבנה, כדי להקל את התהליך על הלקוח ולספק לו סביבה שתהיה זמינה לכל שאלה ותדריך אותו בכל צעד במהלך הדרך. מלבד נחישות והתמדה בעבודה על המקרה שלכם על מנת למצות את זכויותיכם באופן מלא, במשרד תזכו לליווי מקיף ואיכותי, כזה שמותאם בדיוק למידות הלקוח. פנו אלינו – בין אם אתם ללווי וסיוע משפטי בעסקאות מקרקעין או שירותי נוטריון, משרד עורכי הדין מיה סגל ויסהוז נמצא כאן לשירותכם.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בווטסאפ
שיתוף בטלגרם
אימייל

עשוי גם לעניין אותך

דילוג לתוכן