עוד תוצאות

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post
page
asakim
Filter by Categories
זירת המומחים
חוק ומשפט
מידע ומאמרים
ניקיון
עסקים מקומיים
פרסום עסקים
קהילה

מעסיקים עובדים? קיבלתם עיצום כספי ממשרד העבודה ? יש מה לעשות

צוות האתר

עיצום כספי משרד העבודה הוא קנס שיכולה להטיל הרשות על אזרח. לרוב עיצום כספי מוטל ע"י משרד העבודה בשל אי עמידה בדירושת החוק בהעסקת עובדים, אם לדעתכם העניין לא מוצדק, כדאי לא לוותר ולהגיש בקשה להקלה או ביטול עיצום כספי, בקשה הנקראת השגה. את ההשגה כדאי לנסח בעזרת עורך דין המומחה בתחום זה ויציג טיעונים משכנעים. ביטול מוחלט מוצדק כאשר מציגים הוכחה לכך שהטלת העיצום היתה שגויה או כאשר המידע אשר בידי  משרד העבודה אינו נכון ו/או נסיבות מקלות נוספות אשר קיימות וניתן לעשות בהם שימוש. הקלה בעיצום יכולה להיות כשהדבר נעשה באופן חריג ובתום לב, בשל נסיבות כמו עבר "נקי" כמעסיק, מעידה חד פעמית, מחלה במשפחה, מוות או מצב כלכלי קשה וכן, כפי שבוודאי קורה בתקופת לחימה כמו ימים אלה, כאשר ההמדינה נמצאת במצב מלחמה.

דרכים שונות לעריכת צוואה

צוואה מקבלת את תוקפה המשפטי רק לאחר שמתקבלת בקשה לקיים אותה. לכן, את עריכת הצוואה מומלץ לבצע אצל עו"ד לענייני ירושה המתמחה בתחום ויוודא שהצוואה מנוסחת היטב וללא כשלים שיביאו לפסילתה. ניתן לערוך צוואה במספר דרכים. דרך ראשונה שהיא הנפוצה ביותר היא בכתב יד. המצווה יכול אמנם לכתוב אותה לבדו בביתו אך כאמור כדאי מאוד לערוך אותה בעזרת עו"ד שיוודא שהיא ערוכה כפי שצריך. דרך נוספת היא בנוכחות עדים. נוכחות העדים יכולה למנוע הטלת ספקות בכשירות המצווה בזמן עריכת הצוואה בכך שהופעל עליו לחץ. כך גם כאשר עורכים צוואה ברשות, למשל מול שופט או נוטריון. הדרך הפחות רצויה שנעשית כברירת מחדל היא עריכת הצוואה בע"פ, המכונה צוואת "שכיב מרע", וזאת כאשר המצווה אינו יכול פיזית לערוך אותה בכתב.

כיצד נעשית חלוקת ירושה שלא על פי צוואה

כאמור, הדרך המומלצת לחלוקת ירושה היא בהתאם לצוואה ברורה ומקיפה שמותיר המנוח. באמצעות צוואה הוא יכול להחליט על אופן חלוקת רכושו באופן חופשי, כולל לאנשים שאינם משפחה. אם לא הותיר צוואה, חלוקת הירושה תהיה בהתאם לחוק הירושה, קרי "ירושה על פי דין". כדי לעשות זאת, על היורשים להגיש בעזרת עורך דין צו ירושה בקשה להוצאת הצו. עורך הדין יסייע בחלוקת העיזבון בהתאם לחוק אשר העיקרון המוביל בו הוא דרגת קרבה משפחתית. עורך הדין יסייע בכל נושא הקשור בחלוקת העיזבון, למשל איתור נכסים אם נדרש או פתרון מחלוקות בין היורשים.

עו"ד נתנאל טייבי מתמחה בדיני מקרקעין ודיני ירושה. הוא מציע ללקוחותיו שירות מקיף ומקצועי הכולל גם שירותים נוטריוניים. מוזמנים ליצור קשר.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בווטסאפ
שיתוף בטלגרם
אימייל

עשוי גם לעניין אותך

דילוג לתוכן