עוד תוצאות

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post
page
asakim
Filter by Categories
זירת המומחים
חוק ומשפט
מידע ומאמרים
ניקיון
עסקים מקומיים
פרסום עסקים
קהילה

אם כבר להיפרד לסגור את זה יפה- אך עושים את זה?

צוות האתר

גירושין הוא מהלך שהפך להיות נפוץ. כשליש מן הזוגות הנשואים מפרקים בסופו של דבר את החבילה. במיוחד במשפחות עם ילדים אשר עבורם מדובר על שינוי משמעותי בחיים, יש חשיבות רבה לדרך שתעבור המשפחה עד לסיום התהליך. רבים בוחרים היום בהליך של גישור על פני התנהלות הדברים בבית המשפט. מומלץ שהובלת התהליך תיעשה ע"י עורך דין גירושין אשר מתמחה גם בהובלת הליכי גישור. ניסיונו בתור עורך דין המייצג צד בבית המשפט מביא לכך שיראה את התמונה בצורה רחבה יותר. מעבר לכך הוא צריך להיות בעל ניסיון רב  בהובלת הליכי גישור והובלת תהליך מו"מ. מיקוד כל אחד מבני הזוג והבנת הדברים החשובים לו יביא להסכם המקובל על שני הצדדים.

קיום צוואה- ממה מתחילים?

כאשר אחד ההורים או אדם קרוב אחר הולך לעולמו, בני המשפחה נמצאים באבל ובמצב רגשי לא פשוט. עדיין עליהם לעסוק בלא מעט עניינים טכניים ובירוקרטיים, כשתחילה מדובר על סידורי הקבורה והלווייה ובשלב מאוחר יותר על כל הקשור לירושה. רבים מבולבלים כשהם ניגשים לענייני ירושה. לכן מומלץ לעשות זאת בעזרת עו"ד צוואה שילווה את התהליך עד חלוקת הירושה בפועל. כאשר ידוע על כל שאדם הותיר צוואה יש להגיש בקשה לרשם הירושות והצוואות להוצאת צו קיום צוואה. הדבר אורך כחודש וחצי עד הוצאת הצו. לפני כן מפרסם רשם הירושות את עניין הגשת הבקשה בעיתונות ובערוצי תקשורת אחרים, זאת כדי לתת הזדמנות להוצאת התנגדות לכך אם ישנה, למשל אם ידוע על גרסה חדשה יותר לצוואה.

התנגדויות לצוואה- למה הן קורות ומה עושים?

צוואות  וירושות הן נושא מורכב שאיש לא אוהב לעסוק בו. ההתעסקות בעניין לא נעימה גם לעורך הצוואה וגם ליורשים שצריכים להתעסק בעניין לאחר מותו. צוואה נועדה לכך שחלוקת העיזבון תתבצע בהתאם לרצונו והוראותיו של המצווה. עם זאת, קורים מצבים בהם מישהו מהיורשים או אדם אחר שיש לו עניין בדבר מביעים התנגדות לקיום הצוואה כפי שהיא ובעזרת עו"ד צוואה מגישים התנגדות. יכולות להיות סיבות שונות להבעת התנגדות. חשד שהמצווה ערך את הצוואה תוך הפעלת לחץ מצד אדם מסוים והכתוב בצוואה לא משקף את רצונו האמיתי הוא אחת הסיבות. כך גם חשד שהמצווה לא היה כשיר לעריכת צוואה באותו זמן. הגשת התנגדות יכולה להפוך לכתב תביעה והתנהלות הדברים בבית משפט לענייני משפחה או להיות מטופלת בעזרת עורך דין המתמחה ביישוב סכסוכים מחוץ לבית המשפט בהליך גישור.

עו"ד ערן כהן הוא עורך דין לענייני משפחה ובעל ניסיון רב בליווי הליכי גירושין ובכל הקשור לענייני ירושה וצוואה. מוזמנים ליצור קשר.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בווטסאפ
שיתוף בטלגרם
אימייל

עשוי גם לעניין אותך

דילוג לתוכן