עוד תוצאות

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post
page
asakim
Filter by Categories
זירת המומחים
חוק ומשפט
חוקרים פרטיים
מידע ומאמרים
ניקיון
עסקים מקומיים
פרסום עסקים
קהילה

ההבדל בין רישום פלילי ורישום משטרתי

צוות האתר

כאשר אדם נעצר בגין חשד לעבירה כלשהי ונפתח לו תיק הדברים מתועדים ונמצאים ברישומי המשטרה. גם כאשר התיק נסגר, הדברים עדיין יישארו מתועדים מלבד כשהתיק נסגר מעילת חוסר אשמה. אז הרישומים יימחקו לחלוטין. במצבים כמו סגירת התיק מחוסר עניין לציבור או היעדר ראיות הדברים עדיין יישארו רשומים. שינוי עילת סגירת התיק לחוסר אשמה תביא למחיקת הדברים. רישום פלילי הוא תיעוד של כל הנוגע בתיקים פתוחים שעודם בטיפול ותיקים בהם אדם נשפט לחובה. אם ביטול רישום משטרתי יכול להיות פשוט יותר אך דורש טיפול של עורך דין, על אחת כמה וכמה יידרש עורך דין למחיקת רישום פלילי למחיקת רישומים בתיקים בהם אדם נשפט לחובה.

מהו התהליך לביטול רישום פלילי?

כאשר מדובר על רישום פלילי, מחיקתו יכולה להתבצע רק ע"י נשיא המדינה ולכן זהו תהליך לא פשוט. חשוב לבחור עורך דין למחיקת רישום פלילי בעל ניסיון רב שכבר נרשמו לו הצלחות בנושא. עורך הדין יצטרך לפנות ללשכת נשיא המדינה בבקשה לבצע את מחיקת הרישום הפלילי. אצל לא מעט אנשים מדובר על עבירה בה הורשעו כשהיו צעירים ומאז דרכם השתנתה לחלוטין. יתכן גם שאותו רישום פלילי מפריע להם משמעותית בחייהם, למשל לצורך קבלת אזרחות במדינה אחרת או התקדמות בעבודה למרות שכישוריהם תואמים את הדרישות. עורך דין שיעלה טיעונים משכנעים ויביא ראיות לכך שמדובר בעבירה שאמנם בוצעה אך היתה חד פעמית יעלה את הסיכויים למחיקת הרישום הפלילי.

תפקידיו של עורך דין פלילי

עורכי דין פליליים מוכרים בעיקר בתפקידם כסנגורים במהלך המשפט. עם זאת, לעורך דין פלילי תפקידים נוספים הבאים לידי ביטוי בכל שלבי הטיפול בחשוד/ נאשם. מומלץ לפנות לעורך הדין מוקדם ככל האפשר כי יוכל לסייע ויתכן מאוד שגם למנוע הגשת כתב אישום. אחד התפקידים הוא כבר במתן ייעוץ לפני חקירה. פעמים רבות הכנה לחקירה תביא לאמירת הדברים הנכונים ללא הוספת דברים מיותרים. עורך הדין יכול למנוע הארכת מעצר לפי בקשת המשטרה או לפחות להקל על תנאי המעצר. תפקיד נוסף וחשוב הוא ייצוג חשוד שלמעשה הפך כבר לנאשם ובגורם התובע הוחלט על הגשת כתב אישום כנגדו. בעבירות מסוג פשע זכותו של הנאשם לעבור שימוע לפני הגשת כתב אישום בו תינתן לו הזדמנות אחרונה להוכיח את חפותו באמצעות העלאת טיעונים שטרם הועלו או הבאת ראיות שלא הוצגו עדיין. לכן ייצוגו בשלב זה ע"י עורך דין בעל ניסיון הוא חשוב ביותר.

עו"ד חנה דוד היא עורכת דין פלילית ועו"ד תעבורה בעלת ניסיון רב. היא מייצגת בהצלחה חשודים ונאשמים בסוגים שונים של עבירות עם דגש על עבירות תעבורה ותורמת מניסיונה הן כעו"ד והן כחוקרת משטרתית בעבר. מוזמנים ליצור קשר

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בווטסאפ
שיתוף בטלגרם
אימייל

עשוי גם לעניין אותך

דילוג לתוכן